piątek, 13 lutego 2015

Pstrąg w migdałach

 


Pamiętałam ten smak bardzo dokładnie.
To był dzień w którym podzieliłam się informacją o mojej ciąży z rodzicami i siostrą.
Zjadłam aż dwa pstrągi.
To mi sie nie zdarzało wcześniej.
Ale były tak pyszne i aromatyczne a migdały tylko podkręcały ten smak.
Dziś na jednym się skończyło.
Był przepyszny.

Spróbujecie?

POTRZEBUJESZ:

4 pstrągi wypatroszone
Rozmaryn (najlepiej gałązki, ale ja tym razem użyłam suszonego)
Cytryna
Sól
Pieprz
100g płatków migdałów

WYKONANIE:

1. Rybę oczyszczamy z łusek i myjemy. Jeśli przeszkadza Wam głowa, usuwamy ją.
2. Cytrynę dokładnie myjemy i parzymy. Wycinamy 4 plasterki.
3. Do środka ryby wkładamy sól, pieprz, rozmaryn oraz 1 plasterek cytryny przekrojony na pół. Doprawiamy mięso na zewnątrz: sól. Pieprz, rozmaryn.
To samo robimy z reszta ryb.
4. Kiedy ryby są gotowe należy je skropić z zewnątrz sokiem z cytryny i odstawić na 2-3godziny.
5. Migdały prażymy na SUCHEJ patelni.
6 na patelni rozgrzewamy 2 łyżki masła i podsmażamy skórkę ryb.
Następnie układamy mięso na folii aluminiowej i obsypujemy migdałami. Zawijamy w folię.
7. Piekarnik nagrzewamy do 180 stopni.
Zapakowane ryby wkładamy do pieca na 20 minut








Smacznego!
Pani M.

13 komentarzy:

  1. Na pewno nieziemsko pyszne!!!!

    OdpowiedzUsuń
  2. Pstrąg tęczowy i łosoś to nasze ulubione rybki. W migdałach musi być bajeczna! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. O pewnie, że spróbuję. Świetny pomysł :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ryby lubią migdały, ja często robię mintaja na maśle w migdałach. Pycha :)

    OdpowiedzUsuń
  5. To pyszna rybka te migdaly mocno podnosza smak i wykwintnosc.

    OdpowiedzUsuń
  6. fajnie tu u Ciebie! blog warty polecenia :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetny tekst! Od roku nie czytałam tak wartościowego artykułu.

    OdpowiedzUsuń

Za każdą konstruktywną uwagę, pochwałe oraz krytykę z góry dziękuję.