czwartek, 9 kwietnia 2015

Amerykańskie ciastka z kawałkami czekolady


Mam problem. Zawsze po świętach ten sam. Stosy króliczków, zajączków i jajeczek z czekolady...
Oj jak ja ich nie lubię!
Leżą sobie, starzeją się i nikt nie chce ich jeść...
Postanowiłam więc je wykorzystać i upiec ciastka, amerykańskie ciastka.
Od razu lojalnie informuję że są bardzo słodkie i najrozsądniej będzie zrobić je w połowie z gorzkiej czekolady.
Aaa i jeszcze jedno... Masa jest bardzo gęsta, nie przestraszcie się :)

POTRZEBUJESZ (na 18 ciasteczek):

1/2 kostki masła
5 łyżek białego cukru
5 łyżek brązowego cukru
1 jajko
1 szklanka mąki pszennej
1/3 łyżeczki soli
1/3 łyżeczki sody
1 łyżka olejku waniliowego lub 2 łyżki cukru waniliowego
300 g dowolnej czekolady (polecam połowę białej lub mlecznej a drugą część gorzką)

WYKONANIE:

1. Rozkręcamy masło z cukrem (ok 5 minut).
2. Dodajemy jajko i dalej miksujemy.
3. Sypkie składniki łączymy razem.
4. Nagrzewamy piekarnik do 160 stopni.
5.  Mąkę mieszamy z masą maślaną.
6. Czekoladę kroimy na bardzo małe cząsteczki a następnie mieszamy z masą (ja zrobiłam to ręką :))
7. Formujemy kuleczki wielkości orzecha włoskiego i rozkładamy na dwóch, dużych blachach (po 9 na każdej), pamiętając o odstępach. Kulki przyciskamy dłonią by były bardziej płaskie.
8. Pieczemy ok 14 minut. Ciastka nadal będą miękke i wcale nie spieczone, ale tak ma być!

inspiracja




Smacznego!
Pani M.

16 komentarzy:

  1. Planujemy też wykonać takie ciacha z kawałkami czekolady (bardziej zdrowsze dla nas) i koniecznie takie o wielkości dłoni :D Amerykanie kochają wszystko w rozmiarach XXL :P

    OdpowiedzUsuń
  2. ale bym zjadła!
    może wpadniesz do mnie na kawkę i przyniesiesz kilka ;)
    :***

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gdybys tylko bliżej mieszkała... ;)

      Usuń
  3. Jak amerykańskie to muszą ociekać cukrem :)) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetne te ciasteczka :-) bardzo lubię piec ciacha, to mnie relaksuje :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja też tak robię. Właśnie na Wielkanoc piekłam bakę z dodatkiem czekoladowych choinek :)
    Teraz czas na użycie baranków czekoladowych. Ciasteczka pysznie wyglądają. Mogłabym tak pochrupać... :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Uczta dla podniebienia, bardzo lubię takie ciasteczka, czekolada w nich jest boska :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Lubię piec te ciasteczka, czasami jeszcze do swoich dodaję orzechy :)

    OdpowiedzUsuń
  8. PRZEPYSZNE !!!!! :D Robię je co weekend !!! :) Polecam ♥♥♥♥

    OdpowiedzUsuń
  9. Ciacha świetne! I dobry pomysł na "utylizację" świątecznych słodyczy, choć u mnie to nigdy nie stanowiło problemu. Wszystkie znikają w trymiga xD

    OdpowiedzUsuń
  10. ależ rozpusta! ciacha krzyczą "zjedz mnie!" :)

    OdpowiedzUsuń
  11. robiliśmy podobne, te wyglądają bardzo 'mącznie' w smaku

    OdpowiedzUsuń
  12. WITAM,

    Zapraszam do uczestnictwa w konkursie kulinarnym!- KUCHNIA W KLIMACIE PRL-u
    Do wygrania wiele atrakcyjnych nagród!

    Więcej na;

    http://tradycyjnakuchnia.blogspot.com/2015/06/konkurs-kulinarny-kuchnia-w-klimacie.html

    OdpowiedzUsuń
  13. Super przepis!
    Zapraszam do mnie :-)
    http://www.mecooks.com

    OdpowiedzUsuń
  14. Ciastka z czekoladą to moje ulubione ciastka ;) Gdybym mogła, to bym je jadła na kilogramy, ale chyba lepiej dla mnie, żebym tego nie robiła, haha :)

    OdpowiedzUsuń

Za każdą konstruktywną uwagę, pochwałe oraz krytykę z góry dziękuję.