wtorek, 16 grudnia 2014

Schabowe kotleciki w sosie śmietanowym

Nie, nie będzie light :) wręcz przeciwnie.
Ale mam nadzieję, że lubicie po prostu pyszne jedzenie.
Ten przepis znalazłam parę lat temu, gdy szukałam alternatywy dla schabowego.
Po ciąży i okresie karmienia dość miałam schabu... Ale to mięso..czerwone mięso więc mój synek musiał go mieć pod dostatkiem.
Kiedy zamknęłam już "bar mleczny" i mogłam odżywiać się normalnie, kotlet na długo opuścił mój jadłospis.
Do czasu, gdy znalazłam wersję śmietanową znielubionego wcześniej dania.
Moim dodatkiem do niego jest zazwyczaj marchewka, którą nazywam "przedszkolną".
Wiele lat temu serwowała nam ją babcia.
Oczywiście dodatek możecie zmienić, wybrać coś bardziej wyrazistego.
Może jakąś sałatę z czosnkiem? Opcji jest wiele :)
A teraz przepis:
Składniki:
400 g schabu (ok 5 kotletów, średniej grubości)
duża śmietana 18%
1 kostka rosołowa
sól, pieprz, słodka papryka
olej/oliwa do smażenia
 Dodatek:
 5 sporych marchewek pokrojonych w krążki
1 łyżka masła
sól

Wykonanie:

1. Wykrawamy kotlety i ubijamy je.
Dodajemy sól.pieprz i paprykę z obu stron.
2. Rozgrzewamy oliwę/olej i smażymy kotlety z obu stron (ok 1 minuty z każdej)
Po tym czasie przekładamy mięso do garnka.
3.Do pozostałej na patelni oliwy wlewamy śmietanę i wrzucamy kostkę rosołową. Całość mieszamy do rozpuszczenia kostki a powstały sos przelewamy do garnka z koltetami.
4. Mięso dusimy w sosie na bardzo małym ogniu przez 30 minut.

Marchewka:
1.Marchew kroimy w krążki i wrzucamy do osolonej wrzącej wody na ok 8 minut.
Po tym czasie odsączamy ją z wody.
2.Na patelni rozpuszczamy masło i dodajemy do niego marchewkę. Chwilę podsmażamy.



  



Smacznego!
Pani M.

1 komentarz:

  1. Węgrzy również duszą kotlety schabowe w śmietanie. Jest to fajna potrawa jednogarnkowa, bo za jednym razem mamy cały obiad na talerzu :)
    http://skarbnica-smakow.blogspot.com/2014/09/kotlety-wieprzowe-w-smietanie.html

    OdpowiedzUsuń

Za każdą konstruktywną uwagę, pochwałe oraz krytykę z góry dziękuję.